Home Kennisbank Dahua

Dahua DB41AW en DB41AB deurbel. iPhone verbindingsproblemen oplossen

Updated on Aug 21, 2025

Heb je een Dahua videodeurbel (DB41AW of DB41AB) en ervaar je problemen met de verbinding of krijg je geen meldingen op een iPhone? Dit komt vaak door instellingen in de Dahua app of in iOS zelf. Gelukkig zijn er een paar stappen die je kunt nemen om dit probleem snel op te lossen.

Let op deze oplossing is alleen voor diegene die de Dahua videodeurbel al heeft toegevoegd aan de app.

Veelvoorkomende oorzaken van verbindingsproblemen

De verbinding kan om verschillende redenen haperen. Dit zijn de meest voorkomende:

  • DMss-instellingen: Dit zal het meest waarschijnlijke zijn. Bij Iphone moeten de instellingen helemaal goed staat.
  • iOS-instellingen: de app heeft geen toegang tot meldingen.
  • App-permissies: pushmeldingen of cameratoegang zijn niet ingeschakeld.

Iphone Dahua deurbel problemen oplossen

Hieronder ga ik jou stap voor stap uitleggen en laten zien hoe de instellen zouden moeten staan. Controleer alles goed en zorg dat het precies zo staat als de instellingen hieronder.

DMss-app instellingen voor deurbel

Open de Dahua DMss-app op jouw Iphone en open de instellingen.

Ga naar het kopje "Bericht"

  • Zorg dat het kopje "melding" aan staat 
  • Zorg ook dat "Berichten ontvangen en meldingen sturen" aangevinkt is

Dahua Iphone deurbel instellingen

Ga nu naar het kopje "Meer" en daarna naar "Tijdzone"

  • Zorg ervoor dat de tijdzone op Amsterdam staat(UTC+01:00)
  • Zet DST aan
  • En het belangrijkste stel de zomer en wintertijd in!
    • Doe dat zoals hieronder. (Doe je dit niet dan zal de deurbel niet goed werken)
    • Vink "Week" aan
    • Begintijd: Maart laatste Zondag 02:00
    • Eindtijd: Oktober laatste Zondag 03:00

Meer instellingenTijdzonezomer winter tijd

IOS en app rechten

Ga na of de Dahua DMss-app de juiste rechten heeft:

  • Open Instellingen op je iPhone en zoek de Dahua-app.
  • Controleer of dat Locatie op Altijd staat
  • Zorg dat de onderstaande aan staan:
    • Bleutooth
    • Lokaal netwerk 
    • Microfoon 
    • Ververs op achtergrond
    • Mobiele data 
  • Controleer of Meldingen toestaan is ingeschakeld, zodat je oproepen van de deurbel ontvangt.

rechtenkritieke meldingen

De bovenstaande instellingen zouden de problemen moeten oplossen. Is niet niet het geval of krijg je helemaal geen verbinding met de Dahua videodeurbel? Probeer dan de onderstaande stappen.

Netwerk en WiFi-instellingen nakijken

Soms zit het probleem in de verbinding zelf. Controleer daarom ook:

  • Of de iPhone verbonden is met hetzelfde WiFi-netwerk als de deurbel bij de installatie.
  • Schakel Privé WiFi-adres tijdelijk uit bij het netwerk waarmee de deurbel wordt verbonden.
  • Controleer of je router geen beperkingen heeft ingesteld voor 2,4 GHz, want de Dahua DB41-serie maakt gebruik van dit netwerk.

Opzoek naar accessoires voor jou videodeurbel? Bekijk dan eens onze collectie videodeurbel accessoires.